Veelgestelde vragen

Bij de aanschaf van uw composiet schutting of composiet terras of vlonder zijn er een aantal zaken waar u rekening mee dient te houden.
Hieronder vindt u veelgestelde vragen met de antwoorden erbij.

Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze verkoopmedewerkers.
Dit kan – bij voorkeur – per e-mail via info@woodcomposiet.nl of telefonisch (072-5317005).

 

 

Waaruit bestaat ProDeck™ composiet?

ProDeck™ composiet vervaardigd uit ongeveer 60% FSC-gecertificeerde houtvezels (geen bamboe) in combinatie met ongeveer 40% duurzame hoogwaardige toxivrije gerecyclede polymeren, aangevuld met voldoende anti-uv-oxidanten voor kleurbehoud.

 

Zit er verschil tussen composiet vlonderplanken en composiet terrasplanken?

Nee, er is geen verschil tussen composiet vlonderplanken en composiet terrasplanken. Waarom wij beide termen op onze website hanteren? Omdat onze klanten vaak op één van beide termen zoeken; door beide termen te gebruiken kan iedereen eenvoudig de producten vinden die men nodig heeft.

 

In welke lengte hebben jullie composiet vlonder- of terrasplanken?

Wij verkopen onze composiet vlonderplanken in diverse lengtes (tot wel 5,80 meter). Bij sommige (vooral lichtere) kleuren kunnen er per productiebatch kleurverschillen voorkomen. Het mooiste eindresultaat verkrijgt u, wanneer u deze planken gemixt monteert. Kleurverschillen per batch zijn altijd mogelijk wanneer er verschillende lengtes worden besteld .

 

Kunnen composieten tuinmaterialen krimpen of uitzetten?

Jazeker, dat is een van de redenen waarom vlonderplanken altijd met clips en schroeven gemonteerd moeten worden en waarom er bij stapelplanken aan beide kanten (in de U-profielen) ruimte over moet blijven, zodat de planken bij warmte uit kunnen zetten of bij kou kunnen krimpen.

 

Verkopen jullie led-lamp-spots om in composiet materiaal in te bouwen?

Nee, die verkopen wij niet. Kwalitatief goede tuinverlichting kunt u prima vinden op het internet, onze aluminium palen zijn meer dan sterk genoeg om verlichting tegenaan te monteren.



Kan ik een barbecue op het composiet terras plaatsen?

Nee, plaats nooit zware materialen zoals jacuzzi, betonhaarden etc. op composiet vlonderplanken om schade te voorkomen! Deze altijd op een stabiele constructie plaatsen en dan de planken erom heen afmonteren.

 

Zagen jullie de planken op maat?

Nee, dit kunnen wij niet WoodComposiet heeft geen zaagservice. U kunt composiet vlonderplanken gemakkelijk zelf op maat zagen met een afkortzaag of een handzaag.

 

Waarom geen bamboe in ProDeck™ composieten tuinproducten?

Bamboe heeft de eigenschap sneller te verkleuren; ook kan er vaak schimmelvorming van binnenuit het materiaal plaatsvinden. Dit zal altijd zichtbaar worden op uw product, daarom kiest ProDeck™ niet voor bamboe, maar voor FSC-gecertificeerde houtvezels.

 

Worden composiet vlonderplanken na regen glad?

Nee, een heel groot voordeel van ProDeck™ composiet vlonderplanken is dat deze door de uitvoerig geteste technologie van ProDeck™ in de regen niet glad worden. Dit in tegenstelling tot andere aanbieders of hardhouten planken. Bij vuiligheid of algen- of groenaanslag zullen natuurlijk alle vloeren glad worden, dat is materiaalonafhankelijk.

 

Waarom gebruikt ProDeck™ aluminium dwarsbalken in de schuttingen?

ProDeck™ gebruikt extra zware, geanodiseerde aluminium dwarsbalken in de schuttingen, zodat de flexibiliteit van de schutting tot een minimum beperkt wordt. Indien composiet dwarsbalken worden gebruikt, is de kans op kromtrekken vele malen groter.

 

Mag er snelbeton worden gebruikt om tuinpalen in de grond te verstevigen?

Snelbeton mag worden gebruikt om aluminium palen te plaatsen, echter wel met een beperking: let er op dat de aluminium palen, daar waar deze in aanraking komen met het snelbeton, worden omwikkeld met tape, omdat snelbeton agressief materiaal is. 

 

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Uw bestelling wordt in overleg met de transporteur bezorgd. Gemiddeld gebeurt dit binnen 2 weken na bestelling. Voor vragen over de bezorging kunt u contact opnemen met info@kokotrans.nl.

 

Ik wil pas later geleverd krijgen. Kan dat?

Uiteraard is dit mogelijk. WoodComposiet beschikt over een enorm magazijn waarin wij uw goederen kosteloos kunnen opslaan. U kunt bij uw bestelling simpelweg opgeven dat levering in een door u gewenste week dient plaats te vinden (alleen als dus levering ná twee weken gewenst is).

 

Wat zijn de bezorgkosten?

De bezorgkosten zijn binnen Nederland € 80,- met uitzondering van de Waddeneilanden. Binnen de regio Heerhugowaard (maximale afstand volgens Google Maps, snelste route) zijn de bezorgkosten € 40,-. Voor België en Duitsland worden de transportkosten in overleg met het transportbedrijf bepaald. Alle prijzen zijn inclusief BTW. Wilt u een offerte ontvangen voor de transportkosten naar het buitenland, stuur dan een e-mail naar info@kokotrans.nl met uw adresgegevens en de ingeschatte hoeveelheid te leveren materialen.

 

Zijn jullie prijzen inclusief of exclusief BTW?

Al onze prijzen zijn inclusief 21% BTW. U heeft dus geen verrassing achteraf. Bedrijven in het buitenland kunnen tijdens de bestelling aanvinken dat ze een BTW-vrije factuur wensen; hiervoor dient men wel een geldig BTW-nummer in te toetsen (zonder punten, spaties of andere vreemde karakters).

 

Hoe kan ik betalen?

U kunt bij ons per iDEAL betalen, of bij de chauffeur contant of per pin betalen (helaas is het betalen per pin niet mogelijk voor onze klanten in het buitenland). Als u de producten komt afhalen kunt u zowel contant als per pin betalen.

 

Ik heb al een bestelling gedaan, kan ik er nog iets bij bestellen?

Uiteraard kunt u uw bestelling nog aanpassen. Stuur ons een email via info@woodcomposiet.nl en vermeld hierbij om welk ordernummer en om welke artikelen het gaat.


Goederen zijn niet niet correct geleverd of er is schade, wat nu te doen?

U dient ten alle tijden de goederen te controleren bij aflevering; mochten er goederen niet correct zijn of er is schade, vermeld dit dan altijd op de kopiefactuur welke mee retour wordt genomen door transporteur. Wij nemen dan z.s.m. contact met u op. Zorg dat de goederen met eventuele gebreken nooit worden gemonteerd, omdat wij deze dan niet meer kunnen retourneren naar onze leverancier. Plan nooit in om de volgende werkdag of weekend meteen te gaan monteren nadat de goederen worden geleverd, zodat bij eventuele gebreken de goederen nog nageleverd kunnen worden. Omdat wij afhankelijk zijn van een extern distributiebedrijf kan nalevering vaak een aantal werkdagen duren.


Ik heb te veel besteld. Kan ik dit terug sturen?

Het is mogelijk om te veel bestelde artikelen terug te sturen binnen 14 dagen na aankoop datum. Wanneer dit via onze externe transporteur gaat, zullen zij hier transportkosten voor berekenen; neem hiervoor altijd contact op met de transporteur.  Afhankelijk van de retouraantallen berekenen wij retour-magazijnkosten; neem hiervoor contact met ons op.

 

Er zitten vlekken op onze nieuwe schutting of terras, hoe kan dat?

Bij de wat lichtere kleuren uit ons assortiment verschijnen er soms watervlekjes, die na regen meer zichtbaar zijn dan bij andere (wat donkerder) composietkleuren. Dit komt door de reactie van vocht op de houtvezels die zijn verwerkt in het composiet. Dit fenomeen doet zich ook af en toe voor bij merbau hardhout. Deze watervlekjes kunnen voorkomen als het product net geïnstalleerd is. Na een periode met vooral veel regenbuien zullen deze (eventueel aanwezige) watervlekjes steeds meer verdwijnen.